Energetski sustavi za intralogistiku

Pogonski sustavi u intralogistici

Koji je pravi energetski sustav za moju intralogistiku?

Energetski sustavi za intralogistiku sastoje se od viličara, energenta i energetske infrastrukture – npr. viličar + Li-Ion baterija + punjač / stanica za punjenje.

Odluka o pravom energetskom sustavu prvenstveno je strateška. Riječ je o specifičnoj primjeni, troškovima, ali i o potrebnim okvirnim uvjetima kao i o održivosti i perspektivi rada na klimatski neutralan način.

Odluku možemo donijeti na temelju sljedećih pet kriterija:

  • Dostupnost viličara: Koliko energije energetski sustav može osigurati i koliko dugo?
    U kojoj mjeri je operativna dostupnost viličara ograničena, npr. vrijeme mirovanja zbog promjene baterije, procesa punjenja ili radova na održavanju?
  • Infrastruktura: Svaki energetski sustav zahtijeva specifičnu infrastrukturu, npr. prostor za punionice, skladištenje, održavanje i rad potreban za postavljanje opskrbe energijom.
  • Troškovi ulaganja: Troškovi puštanja u rad, npr. za baterije i postavljanje potrebne infrastrukture.
  • Operativni troškovi: Tekući troškovi, npr. za održavanje i popravak, ali i troškove energije i potrošnju energije.
  • Održivost: Kakav potencijal ima koji energetski sustav, koliko dugo se može koristiti i u kojoj mjeri emisije CO2 se može potpuno izbjegavati.

Usporedba pogonskih sustava u intralogistici


Dostupnost viličara

Olovna kiselina

  • cca. 1 sloj ovisno o vrsti viličara i primjeni
  • pri većoj upotrebi max 5 sati
  • 8 sati punjenja znači cca. 6 sati vožnje
  • bez srednjeg punjenja > promjena baterije (5-15 min)
  • visoko održavanje
  • smanjenje performansi tijekom rada

Li-Ion

  • 1 sat punjenja znači cca. 3 sata vožnje
  • moguće je međupunjenje
  • nije potrebno održavanje
  • stalna snaga tijekom rada

Goriva ćelija

  • 1 punjenje spremnika omogućuje do cca. 8 sati korištenja
  • bez vremena stajanja/punjenja > naduponjavanje za samo 2-3 min
  • Redovito održavanje
  • stalna izvedba tijekom rada

Infrastruktura

Olovna kiselina

  • Stanice za punjenje
  • Punjači
  • Izmjenjive baterije
  • Uređaj za mijenjanje baterija
  • Spremnici za vodu
  • Sustav za usisavanje zraka
  • Potreban značajan prostor

Li-Ion

  • Niski zahtjevi
  • Infrastruktura za punjenje +samo 1 baterija + ugrađeni punjač
  • Zahtjevi malog prostora

Goriva ćelija

  • Goriva ćelija (modul za zamjenu baterija)
  • Stanje za punjenje
  • Skladištenje vodika
  • Dostava ili proizvodnja vodika (elektrolizator)
  • Može se koristiti prostor izvan skladišnog objekta

Troškovi ulaganja

Olovna kiselina

  • Niski troškovi akvizicije

Li-Ion

  • visoki troškovi nabave, tendencija smanjenja
  • Dulje trajanje baterije

Goriva ćelija

  • Visoki investicijski troškovi (faktor 4 do 5 u usporedbi s olovno-kiselinskim baterijama)
  • Mogućnosti financiranja

Operativni troškovi

Olovna kiselina

  • Troškovi energije
  • Troškovi održavanja
  • Troškovi zamjene baterije (vrijeme)
  • Troškovi prostora

Li-Ion

  • 30% smanjeni troškovi energije
  • bez troškova održavanja
  • niski troškovi prostora
  • Moguće inteligentno upravljanje energijom/upravljanje opterećenjem

Goriva ćelija

  • Trenutačni visoki troškovi H2 (10-12 €/kg vodika, od rujna 2021.) > Posebni troškovi prijevoza

Održivost

Olovna kiselina

  • Iskoristiva tehnologija
  • tvari štetne za okoliš
  • zahtjevaju recikliranje s visokim troškovima energije

Li-Ion

  • Kontinuirani daljnji razvoj
  • Očekivano povećanje učinkovitosti i smanjenje troškova nabave
  • Problematične sirovine > novi sastav u razvoju
  • Iskušan i testirane strukture

Goriva ćelija

  • Tehnologija koja se može implementirati, ali još nema uspostavljene infrastrukture
  • nema rijetkih zemalja
  • uistinu zelene, kroz zeleni H2
  • Politički razvoj još uvijek neizvjestan

Prijava i zaključak

Olovno-kiselinske
Olovne baterije korisne su za korištenje nekoliko viličara sa malo radnih sati.
Općenito, ovo je uspostavljen, pouzdan i dobro iskoristiv energetski sustav.

Li-Ion
Preporuča se upotreba Li-Ion baterija za dosljedno visoke i konstantne energetske zahtjeve u radu u više smjena.
U odgovarajućem profilu primjene, ovaj energetski sustav je najprikladniji za vijek trajanja Li-Ion baterije (10 godina).
S STILL Li-Ion tehnologijom može se postići nadogradnja od 30% bolje iskoristivosti energije. Time se ne samo štiti okoliš nego se i značajno smanjuju troškovi energije tvrtke.

Goriva ćelija
Ovaj energetski sustav idealno je prikladan za kontinuiranu, intenzivnu upotrebu u višesmjenskom radu s više od 1000 radnih sati godišnje.
Kao najčišći energetski sustav za vožnju u industriji za kamione, gorive ćelije su još uvijek malo uspostavljene, ali se smatraju budućim sustavom za zelenu intralogistiku.



Energetski sustavi u kontekstu zelene intralogistike

Sa stajališta intralogistike, cilj je biti u mogućnosti rješavati zadatke uz najmanju moguću potrošnju vrijednih resursa – odnosno uz što bolje korištenje kapitala, energije, rada i vremena.

Iz ekološke perspektive, Europa bi trebala biti klimatski neutralna najkasnije do 2050. godine; Njemačka to čak želi postići do 2045. To znači da će se emisije CO2 značajno smanjiti.

Kako bi postigli taj cilj, Komisija EU i savezne države sve više obvezuju gospodarstvo da svoj doprinos daje kroz zakone i propise, npr. putem CO2 poreza, s emisijskim certifikatima ili čak uz zabranu motora s unutarnjim izgaranjem najkasnije od 2030. godine.

Potrošači i partneri očekuju klimatsku neutralnost

Također raste potražnja partnera i potrošača da lanci opskrbe budu održivi i funkcioniraju na klimatski neutralan način. Dobavljači moraju dostaviti potvrde o podrijetlu sirovina, uvjetima proizvodnje i ugljičnom otisku. Dobra ekološka bilanca postaje konkurentska prednost.

Pregled energetskih sustava za intralogistiku

Savjetovanje o energetskim sustavima u intralogistici

Savjetovanje o energetskim sustavima
Iskoristite našu stručnost za održivu intralogistiku. Rado ćemo Vam pomoći pri odlučivanju o energetskom sustavu Vaše budućnosti.

Contact

Request to: Energetski sustavi

Please fill out the form below. We will get back at you as soon as possible.

Salutation*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.