
Energetski sustavi za intralogistiku
Pogonski sustavi u intralogistici
Koji je pravi energetski sustav za moju intralogistiku?
Energetski sustavi za intralogistiku sastoje se od viličara, energenta i energetske infrastrukture – npr. viličar + Li-Ion baterija + punjač / stanica za punjenje.
Odluka o pravom energetskom sustavu prvenstveno je strateška. Riječ je o specifičnoj primjeni, troškovima, ali i o potrebnim okvirnim uvjetima kao i o održivosti i perspektivi rada na klimatski neutralan način.
Odluku možemo donijeti na temelju sljedećih pet kriterija:
- Dostupnost viličara: Koliko energije energetski sustav može osigurati i koliko dugo?
U kojoj mjeri je operativna dostupnost viličara ograničena, npr. vrijeme mirovanja zbog promjene baterije, procesa punjenja ili radova na održavanju? - Infrastruktura: Svaki energetski sustav zahtijeva specifičnu infrastrukturu, npr. prostor za punionice, skladištenje, održavanje i rad potreban za postavljanje opskrbe energijom.
- Troškovi ulaganja: Troškovi puštanja u rad, npr. za baterije i postavljanje potrebne infrastrukture.
- Operativni troškovi: Tekući troškovi, npr. za održavanje i popravak, ali i troškove energije i potrošnju energije.
- Održivost: Kakav potencijal ima koji energetski sustav, koliko dugo se može koristiti i u kojoj mjeri emisije CO2 se može potpuno izbjegavati.
Usporedba pogonskih sustava u intralogistici
Dostupnost viličara
Olovna kiselina
- cca. 1 sloj ovisno o vrsti viličara i primjeni
- pri većoj upotrebi max 5 sati
- 8 sati punjenja znači cca. 6 sati vožnje
- bez srednjeg punjenja > promjena baterije (5-15 min)
- visoko održavanje
- smanjenje performansi tijekom rada
Li-Ion
- 1 sat punjenja znači cca. 3 sata vožnje
- moguće je međupunjenje
- nije potrebno održavanje
- stalna snaga tijekom rada
Goriva ćelija
- 1 punjenje spremnika omogućuje do cca. 8 sati korištenja
- bez vremena stajanja/punjenja > naduponjavanje za samo 2-3 min
- Redovito održavanje
- stalna izvedba tijekom rada
Infrastruktura
Olovna kiselina
- Stanice za punjenje
- Punjači
- Izmjenjive baterije
- Uređaj za mijenjanje baterija
- Spremnici za vodu
- Sustav za usisavanje zraka
- Potreban značajan prostor
Li-Ion
- Niski zahtjevi
- Infrastruktura za punjenje +samo 1 baterija + ugrađeni punjač
- Zahtjevi malog prostora
Goriva ćelija
- Goriva ćelija (modul za zamjenu baterija)
- Stanje za punjenje
- Skladištenje vodika
- Dostava ili proizvodnja vodika (elektrolizator)
- Može se koristiti prostor izvan skladišnog objekta
Troškovi ulaganja
Olovna kiselina
- Niski troškovi akvizicije
Li-Ion
- visoki troškovi nabave, tendencija smanjenja
- Dulje trajanje baterije
Goriva ćelija
- Visoki investicijski troškovi (faktor 4 do 5 u usporedbi s olovno-kiselinskim baterijama)
- Mogućnosti financiranja
Operativni troškovi
Olovna kiselina
- Troškovi energije
- Troškovi održavanja
- Troškovi zamjene baterije (vrijeme)
- Troškovi prostora
Li-Ion
- 30% smanjeni troškovi energije
- bez troškova održavanja
- niski troškovi prostora
- Moguće inteligentno upravljanje energijom/upravljanje opterećenjem
Goriva ćelija
- Trenutačni visoki troškovi H2 (10-12 €/kg vodika, od rujna 2021.) > Posebni troškovi prijevoza
Održivost
Olovna kiselina
- Iskoristiva tehnologija
- tvari štetne za okoliš
- zahtjevaju recikliranje s visokim troškovima energije
Li-Ion
- Kontinuirani daljnji razvoj
- Očekivano povećanje učinkovitosti i smanjenje troškova nabave
- Problematične sirovine > novi sastav u razvoju
- Iskušan i testirane strukture
Goriva ćelija
- Tehnologija koja se može implementirati, ali još nema uspostavljene infrastrukture
- nema rijetkih zemalja
- uistinu zelene, kroz zeleni H2
- Politički razvoj još uvijek neizvjestan
Prijava i zaključak
Olovno-kiselinske
Olovne baterije korisne su za korištenje nekoliko viličara sa malo radnih sati.
Općenito, ovo je uspostavljen, pouzdan i dobro iskoristiv energetski sustav.
Li-Ion
Preporuča se upotreba Li-Ion baterija za dosljedno visoke i konstantne energetske zahtjeve u radu u više smjena.
U odgovarajućem profilu primjene, ovaj energetski sustav je najprikladniji za vijek trajanja Li-Ion baterije (10 godina).
S STILL Li-Ion tehnologijom može se postići nadogradnja od 30% bolje iskoristivosti energije. Time se ne samo štiti okoliš nego se i značajno smanjuju troškovi energije tvrtke.
Goriva ćelija
Ovaj energetski sustav idealno je prikladan za kontinuiranu, intenzivnu upotrebu u višesmjenskom radu s više od 1000 radnih sati godišnje.
Kao najčišći energetski sustav za vožnju u industriji za kamione, gorive ćelije su još uvijek malo uspostavljene, ali se smatraju budućim sustavom za zelenu intralogistiku.

Energetski sustavi u kontekstu zelene intralogistike
Sa stajališta intralogistike, cilj je biti u mogućnosti rješavati zadatke uz najmanju moguću potrošnju vrijednih resursa – odnosno uz što bolje korištenje kapitala, energije, rada i vremena.
Iz ekološke perspektive, Europa bi trebala biti klimatski neutralna najkasnije do 2050. godine; Njemačka to čak želi postići do 2045. To znači da će se emisije CO2 značajno smanjiti.
Kako bi postigli taj cilj, Komisija EU i savezne države sve više obvezuju gospodarstvo da svoj doprinos daje kroz zakone i propise, npr. putem CO2 poreza, s emisijskim certifikatima ili čak uz zabranu motora s unutarnjim izgaranjem najkasnije od 2030. godine.

Potrošači i partneri očekuju klimatsku neutralnost
Također raste potražnja partnera i potrošača da lanci opskrbe budu održivi i funkcioniraju na klimatski neutralan način. Dobavljači moraju dostaviti potvrde o podrijetlu sirovina, uvjetima proizvodnje i ugljičnom otisku. Dobra ekološka bilanca postaje konkurentska prednost.
Pregled energetskih sustava za intralogistiku
Savjetovanje o energetskim sustavima u intralogistici
Savjetovanje o energetskim sustavima
Iskoristite našu stručnost za održivu intralogistiku. Rado ćemo Vam pomoći pri odlučivanju o energetskom sustavu Vaše budućnosti.
Request to: Energetski sustavi
Please fill out the form below. We will get back at you as soon as possible.